sâmbătă, 23 iulie 2011

Buna seara, Melania! - Rodica Ojog-Brasoveanu

"Ploua marunt, cerul de octombrie, plin de apa si funingine, parea gata sa cada. O umbrela rosie traversa strada si Melania Lupu se inveseli.
- E ca un mac ud... Stiu fetito, adori macii. Pe o florentina sau la o rochie de curse, fireste! Dau o infatisare extrem de proaspata. Totdeuna am afirmat ca dupa razboi femeile au uitat sa se imbrace."(202)

" - Barbatii sunt atat de prostuti, draga mea... Din nefericire, s-au nascut prea putine femei care o stiu." (224)

"Frigul si ploaia ii colorasera obrajii cu o nuanta delicata de roz. Capotul alb se incheia sus, sub barbie, cu o camee ovala.
- Da, draga mea, o camee! Nu vad niciun motiv sa nu fii eleganta la tine acasa. M-am straduit totdeuna sa inteleg femeile pentru care oglinda nu inseamna nimic altceva decat strada sau o vizita. Trebuie sa iti faca placere sa te privesti." (209)

"Dupa cateva ore cobora din pat. Nu-si dadea seama daca dormise, sau pur si simplu izbutise, asa cum i se mai intamplase de doua, poate de trei ori in viata, sa zaboveasca amortita undeva intr-un spatiu alb, o transa fara ganduri, un refugiu al ei unde nu putea patrunde nimeni si nimic." (362)

"Eu una am invatat ca trebuie sa spui multumesc pentru masa si sa te declari incantat de orice ti se pune inainte." (371)

"Afara ploua si o doamna distinsa croseteaza un ciorap rosu. Stiu, ce am eu in poala nu va ajunge niciodata ciorap, penru ca, in afara de tricotatul pe fata, alandala, n-am invatat nimic altceva, aceasa este insa un amanunt lipsit de importanta, dat fiindca doar aspectul pitoresc ne intereseaza." (371)

"Esential mi s-a parut in viata sa-ti fii credincios tie insuti. Si atat timp cat nu deranjezi pe nimeni, nu vad de ce nu ti-ai consuma bucuriile la lumina zilei. Abia cand le camuflezi, cand ti-e rusine de ele, devin vicii." (407)

"Maiorul o examina cu un zambet. Ii facea din nou placere s-o urmareasca captivat. O personalitate fascinanta, plina de farmec, cu o rara capacitate de a fi fericita, de a gasi bucurie in orice maruntis. Da, recapitula un gand mai vechi, apetituri si gratii de fetita, altoite pe o minte de gangster." (408)

"E amorala. Ceva ciudat! Nu si-ar baga niciodata mana in buzunarul cuiva, pentru nimic in lume n-ar comite o impolitete, amabilitatea si generozitatea sunt insusirile ei firesti, dar la fel de firesc i se pare ca Femeia cu evantai sa-i apartina pentru ca pur si simplu tabloul ii place, a facut o pasiune smintita pentru el si nici nu-i trece prin cap sa si-o infraneze." (409)

Editura Adevarul, 2009